是產前憂鬱症嗎?還是太多愁善感?或是寫歌的人太了解懷孕的心情?
每每聽到齊豫的這首歌都會眼眶泛紅
 
When they told me I was going to have a baby
a part of me went weightless
for the first time in my life
There's nothing I could say
It's like a miracle from the stars above
paralyzed with fear, I was overcome with love
They said soon you'll hear the beating of an unborn heart
this is the answer you've been searching for so hard
for the first time in my life I found
a wave of love so deep
as I listened for the unborn child's heartbeat

I said something stupid like "how are you feeling"
he smiled the warmest smiling I'd ever seen
I guess that said it all
now we're a far cry from the story book romance
something in his eyes made me crumble
I reached out for his hand

He said soon you'll hear the beating of an unborn heart
this is the answer you've been searching for so hard
for the first time in my life I found
a wave of love so deep
as I listened for the unborn child's heartbeat

Now we all know how crazy this world can be sometimes
and I lie awake at night and wonder how a child survives
beyond the dangers and the strangers
and the inhumanities, lord give us strength
to someday find a world that lives in peace

soon you'll hear the beating of an unborn heart
this is the answer you've been searching for so hard
and for the first time in my life
I found a wave of love so deep
as I listened for the unborn child's heartbeat

and for the first time in our life
we found a wave of love so deep
as we listened for the unborn child's heartbeat

oh, I can almost hear it beating…
                                            word & music by Dan hill, 1989
當他們告訴我 我就快有個寶寶
我頓時覺得有些輕飄飄的
生平第一次 我竟然說不出話來
這一切 像是上天賜下的一個奇蹟
雖因恐懼而覺癱軟 但心中卻滿滿是愛
 
他們說 "很快 你就會聽到那即將誕生的心跳
這是你長久以來辛苦尋找的答案"
我因努力尋聽那尚未誕生的心跳
而感受到有生以來 最深刻的愛
 
我不知所云的問 "你覺得怎樣?"
他報以我從未見過的溫暖笑容
喔 我想那朵笑容足夠說明一切
我們原本就已不再嚮往那種童話式的浪漫愛情
他那特殊的眼神 讓我不能自持
情不自禁的想握住他的手
 
他說 "很快 你就會聽到那即將誕生的心跳
這是你長久以來辛苦尋找的答案"
我因努力尋聽那尚未誕生的心跳
而感受到有生以來 最深刻的愛
 
我們都知道 這世界有時能有多瘋狂
夜裡 我無法入睡 躺在床上想著
一個手無寸鐵的孩子 如何在這樣的世界裡求取生存
在這個充斥著陌生人和人道精神盡失的世界裡
上帝啊! 請賜給我們力量
讓我們有一天 能找到一個和平的生存環境
 
很快 你就會聽到那即將誕生的心跳
這是你長久以來辛苦尋找的答案
我因努力尋聽那尚未誕生的心跳
而感受到有生以來 最深刻的愛
當我倆一塊兒努力尋聽那尚未誕生的心跳
我們感受到有生以來最深刻的愛
 
喔 我幾乎已經可以聽到那心跳聲了
arrow
arrow
    全站熱搜

    irischu168 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()